Tuesday, August 12, 2008

Rusztikus ebéd

Mostanában össze-vissza vásárolok. Például tegnap, fogalmam sem volt mit akarok főzni. Gyönyörű rókagombát találtam bár előtte még soha nem volt vele dolgom, ezért a biztonság kedvéért vettem két szép ördögszekér laskagombát is. Volt sertésszűz a hűtőben, úgyhogy most már csak valahogy kombinálnom kellett a kettőt. Eszembe jutott, hogy láttam valami műsorban, hogy sós tésztában sütik a húst, gondoltam ezt ki kell próbálnom. Annak érdekében, hogy kicsit feldobjam a húst egy marok illatos szénára fektettem. A hús rendkívül puha volt a sós tésztában való sütésnek köszönhetően. Polentával és parmezános gombaszósszal tálaltam.


Hozzávalók:
1 sertésszűz
300 g liszt
300 g durvaszemű só

3 tojásfehérje
2 marok széna
200 g rókagomba
2 ördögszekér laskagomba
2 ek vaj
1 salotta

50 ml fehérbor
100 ml csirke alaplé

200 ml tejszín
3 ek frissen reszelt parmezán
2-3 ág kakukkfű
só, bors


Gyúrjunk tésztát a tojásfehérjékkel a sóból és lisztből. Nyújtsuk ki és tegyük rá a szénát, majd a húst, és újra szénát. Takarjuk be a tészta maradék felével és süssük 40-50 percig 180°C-on.
Szeleteljük fel a gombát és vajon pirítsuk meg felkockázott salottával 3-4 perc alatt. Öntsük fel borral és hagyjuk elfőni. Adjuk hozzá a csirke alaplevet, kakukkfüvet és főzzük 1 percig, majd öntsük hozzá a tejszínt és keverjük bele a parmezánt, redukáljuk és ízesítsük sóval, borssal.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...