Friday, January 16, 2009

Libamáj terrine

Volt egy kevés maradék libamáj a fagyasztóban, amit nem akartam sokáig ott tartani. A Szakácsok könyvében akadtam egy receptre, ami alapján aztán el is készítettem ezt az előételt. Portói bor zselével, csokoládés pirítóssal és málnás-chillis ananásszal tálaltam. Kellemes kombináció volt. A kenyeret most is, mint a karácsonyi menühöz magam sütöttem.


Hozzávalók:
500 g libamáj
szerecsendió
kakukkfű

70 ml portói bor
25 ml konyak

Szeleteljük fel a libamájat hosszában, amíg még hideg. Távolítsunk el annyi eret, amennyit csak tudunk. Egy hőálló tálba tegyünk egy sor libamájat, ízesítsük kakukkfűvel, portóival és konyakkal. Ezt folyatassuk míg el nem fogy a máj és hagyjuk állni 5 órát. Melegítsük elő a sütőt 150°C-ra és tegyük egy vízbe a tálat majd hagyjuk az egészet 20 percig a sütőben. Ezután tegyünk 150 g nehezéket a tetejére és hagyjuk így kihűlni. A portói zseléhez melegítsünk fel 150 ml bort 1 ek. cukorral és keverjük bele 2 lap zselatint,majd hagyjuk kihűlni.
A pirítóst kenjük meg olvasztott csokoládéval és nyomjunk egy pisztáciát a közepébe.


Az ananászhoz olvasszuk fel a cukrot, dobjuk rá a gyümölcsöt és öntsük fel kevés málnaecettel, majd redukáljuk, míg karamellizálódik. Szórjuk meg friss mentával, chillivel és tegyünk a hűtőbe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...