Monday, January 12, 2009

Szalagos fánk

Amikor gyerek voltam, nem csak azért szerettem a farsangot, mert álruhába bújhattam, hanem sokkal inkább a farsangi fánk miatt. Egyik farsangi bál sem volt elképzelhető a fánk nélkül. Tegnap délután valami miatt nagyon megkívántam, de a bolti az annyira édes és egyáltalán a házi nyomába sem ér! Mikor elolvastam a receptet, el is ment a kedvem tőle, hiszen elég időigényes. De azért mégis nekivágtam, mert annyira fájt rá a fogam. Végülis, annyira mégsem volt bonyolult, mint elsőre gondoltam, sőt még szép lyukacsosak is lettek! Arra figyeljünk, hogy minden hozzávaló szobahőmérsékletű legyen!


Hozzávalók:
500 g liszt
20 g friss élesztő
50 g porcukor

50 g vaj
2 tojássárgája

2 ek rum
1 csipet só
kb. 300 ml tej
1 liter olaj a sütéshez


Melegítsük a tejet langyosra és öntsük rá az élesztő, 3 ek. liszt és 1 ek. porcukor keverékére. Hagyjuk állni, míg az élesztő a tetején úszik. Aztán adjuk hozzá a többi lisztet és a langyos olvasztott vajat. A tészta puha lesz, most jön a neheze! Vegyünk egy faknalat és verjük a tésztát 20 percen keresztül, vagy hagyjuk a konyhai gépünkre a munkát. A kész tésztát hagyjuk kelni, míg a duplájára nem nő. Lisztezzünk be egy gyúródeszkát és nyújtsuk ki a tésztát a kezünkkel kb. 1 ujjnyi vastagra és egy pohár segítségével szaggassuk ki. Hagyjuk állni 30 percig. Süssük ki olajban, és tálaljuk porcukorral és baracklekvárral.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...