Tuesday, May 12, 2009

Gyömbéres kókusz parfait

Az egész egy fej brokkolival kezdődött, amiről teljesen elfeledkeztem. Aztán az az őrült ötletem támadt hogy brokkolifagyit készítek. Hosszabb-rövidebb kutatás után szinte biztos voltam benne, hogy nem túl jó ötlet, már csak azért sem mert biztosan enyhe káposztás íze lenne. Ezért inkább úgy döntöttem, hogy elhasználom a maradék gyömbért és kókusztejport, amit egyébként sem nagyon szívlelek, úgyhogy így még inkább örvendek, hogy ebben a parféban végezte. Úgy gondoltam, hogy a gyömbér-kókusz kombinációt jól kiegészíti a pörkölt szezámmag. Az eredmény nagyon fincsi lett! Enyhe gyömbéríze szépen párosul a szezámmag (feketét és fehéret is használtam) aromájával. Persze be kell vallanom, hogy a brokkoli nem hagyott nyugodni és kipróbáltam egy kevés parfait alappal. Nos az íze nem olyan borzalmas, sőt ehető, már-már mondhatni: mmm...ááá...hááát...érdekes, viszont nem érdemes kipróbálni, vagy tovább kísérletezni vele, legalábbis szerintem.


Hozzávalók:
250 ml kókusztej
1 kis darab friss gyömbér
2 ek szezámmag
250 g cukor
450 ml tejszín

Melegítsük a kókusztejet a cukor felével és a reszelt gyömbérrel forrásig. A maradék cukrot keverjük a tojássárgákkal habosra és adjuk a forrásban lévő kókusztejhez mialatt folyamatosan keverjük. Tegyük félre, s míg kihűl pirítsuk meg szezámmagot. Adjuk a felvert tejszínt a kókusztejes keverékhez, majd a szezámmagot és fagyasszuk 3-4 órán keresztül.


2 comments:

Foodafok said...

Csodás!

chriesi said...

Köszönöm! Bár ma már kicsit másképp csinálnám a parfét, az állaga miatt. De hát folyton tanul az ember. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...