Wednesday, June 24, 2009

Az utolsó adag eper...

Azt hiszem tegnap az idei utolsó adag epret sikerült megkaparintanom, s gondoltam készítek belőle valami könnyű desszertet. Rá is akadtam egy nagyon egyszerű, gyors és ínycsiklandó receptre friss eperrel, tejszínhabbal és lekvárral. Gondoltam, igen ez az! Aztán később, a hűtőben pakolgatva megakadtam a szemem néhány egzotikus hozzávalón, amikről már-már teljesen elfeledkeztem. Így aztán hamar elvetettem az epres torta ötletét s mivel amúgy is valami csokoládésra fájt a fogam, így gyorsan összedobtam egy csokitortát, mellé citromfű fagylaltot, chilis grapefruit zselét és kandírozott kumquatot készítettem.


Hozzávalók:

250 g étcsokoládé
4 tojás
220 g cukor
250 g vaj
70 g liszt

Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Gőz felett olvasszuk fel a csokoládét. Keverjük a tojásokat a cukorral habosra, majd az olvasztott vajat is csurgassuk hozzá. Végül keverjük el benne az olvadt csokoládét és a lisztet. Vajazott, lisztezett formában süssük 25-35 percig, majd hagyjuk kihűlni.

150 g citromfű
100 ml limelé
80 g cukor
30 g juharszirup
15 g szőlőcukor
150 ml tejszín
200 ml tej

Vágjuk apró darabokra a citromfüvet és a limelével, cukorral főzzük fel. Ezután vegyük le a tűzről és keverjük bele a juharszirupot, szőlőcukrot és hagyjuk kihűlni. Adjuk hozzá a hideg tejszínt és tejet, majd hagyjuk 2-3 órán át a hűtőbe állni. A maradék munkát pedig bízzuk a fagyigépre. ( A fagyi Johann Lafer receptje.)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...