Friday, October 23, 2009

Halpörkölt

Sosem készítettem még halpörköltet, sőt enni sem ettem. Viszont ma péntek van, és ilyenkor általában hal kerül a tányérra. Arra figyelek, hogy nehogy olyan fajta legyen, amelyiket már túlhalásztak, mint például a kékúszójú tonhal és társai. Arról nem is szólva, hogy egy magyar ételhez tengeri hal nem is illene. Most a fogasra esett a választásom. Rengeteg receptet néztem át, aztán úgy döntöttem, inkább improvizálok. Nos, akkor lássuk az én halpörköltem egy apró csavarral.

Hozzávalók:
4 szelet fogas
3 hagyma
1 tk zsír vagy olaj
2 kápia paprika
1 paprika
3 nagyobb paradicsom
1/4 tk majoranna (szárított)
1 szál kakukkfű
3 szál kapor
1/8 tk pirospaprika
100 ml fehérbor
600 ml hal alaplé
só, bors



Kockázzuk fel a hagymát, egy kápia és egy fél paprikát valamint két paradicsomot. Olvasszuk fel a zsírt, adjuk hozzá a hagymát, paprikát, kakukkfüvet, majorannát és pároljuk 5 percig. Öntsük rá a fehérbort és hagyjuk elfőni. Adjuk hozzá a pirospaprikát, a paradicsomot, kaprot, sót, alaplevet és főzzük 20-30 percig. Melegítsünk vizet és vágjuk be a paradicsomot alul-felül, majd tegyük fél percre a forró vízbe. Ezután húzzuk le a héját, vágjuk ki a magházát és kockázzuk fel. Távolítsuk el a maradék paprikákról a héját és kockázzuk fel. Szűrjük le a szószt, és főzzük tovább amíg eléri a megfelelő állagot, ízesítsük sóval, borssal. A paprika-, és paradicsomkockákat pároljuk kevés fehérborral puhára. A halat süssük meg és tálaljuk a szósszal, a párolt zöldséggel valamint nokedlivel.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...