Wednesday, October 21, 2009

Kardamomfagyi

Amióta megláttam Aran blogján a csokoládés-sült céklás süteményt, azóta nem bírtam kiverni a fejemből! Elég sokáig filozofáltam azon, hogy mikor és legfőképp mivel együtt készítsem el. Mindenképpen valami kardamomosat akartam mellé, először sabayon mellett tettem le a voksom, de aztán úgy éreztem, mindenképpen valami hideg illik mellé, ezért döntöttem a fagyi mellett. Be kell vallanom, hogy egy olyan jó fél órája vettem ki őket a sütőből, és gyorsan csináltam pár fotót. A recept szerintem egyszerűen csúcs, mindenképpen megér egy próbát, és a fagylalt remekül kiegészítette.



Hozzávalók:
5-6 kardamom kapszula
1/2 tk őrölt kardamom
350 ml tej
150 ml tejszín
70 g cukor
3 tojássárgája


Melegítsük fel a tejet a tejszínnel és a kardamommal addig amíg elkezdene főni. Kapcsoljuk le ezután a tűzhelyet és hagyjuk rajta állni olyan egy órán keresztül. Keverjük habosra a tojássárgájákat a cukorral és adjuk hozzá az újra felmelegített tejes keverékhez majd melegítsük addig amíg besűrűsödik. Hagyjuk kihűlni és a munka nehezét bízzuk a fagyigépre.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...