Thursday, December 10, 2009

Fürjtojás rántotta

Ez az apró étel kísérletként készült. A terv az, hogy majd amuse-gueuleként végezze valamelyik ünnepi menüben. Bár szinte sosem főzzök semmit előre próbaként, ezt most mégis elkészítettem, mert biztosra akartam menni, hogy sikerül megtöltenem majd a tojáshéjakat.


A rántottát sült pármai sonkával, shimeji gombával és a már korábban bejegyzett szarvasgomab vinaigrettel tálaltam. Talán legközelebb teszek majd mellé egy-két levél madársalátát is. A legnagyobb feladatot számomra a tojáshéj sterilizálása jelentette. Először meleg vízzel kimostam a már üres héjakat majd előfőztem 1 percig. Ezután pedig 200°C-on szárítottam 7 percen át.


A maradék pedig gyerekjáték: süssük meg a sonkát, a gombát és a briósszeletet vajon, majd készítsük el a rántottát és ízesítsük frissen őrölt borssal és fleur de sel-el, s persze a vinaigrettet se felejtsük elkészíteni!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...