Monday, December 7, 2009

Pommes Frites

Eddig meg voltam győződve arról, hogy nekem semmi szükségem olajsütőre. Sosem gondoltam volna, hogy valaha is lesz egy a birtokomban, s különben sem a legvonzóbb konyhai gépek egyike. Aztán megváltozott a helyzet! Anthony Bourdain könyvében látott hasábburgonya teljesen megbolondított, s gondoltam inkább egy olajsütő, mint hogy méricskéljem a wokba öntött olaj hőmérsékletét, amit eddig sem tettem, ha krumplit sütöttem. Egy biztos, elég macerás az elkészítése, de mindenképpen megéri!

Hozzávalók:
4 nagy burgonya
mogyoróolaj


Pucoljuk meg és vágjuk hasábokra a burgonyát. Hagyjuk jeges vízzel töltött tálba állni egy éjszakán vagy minimum egy fél órán át. Ezután öblítsük le, majd töröljük szárazra. Melegítsük elő az olajat 140°C-ra és süssük elő a burgonyahasábokat 6-8 percig, amíg félig átlátszó fehérré nem válik. Ezután hagyjuk állni egy negyed órát. Forrósítsuk fel az olajat 190°C-ra és süssük a burgonyahasábokat 3-4 percig. Ezután öntsük egy konyharuhával kibélelt tálba, sózzuk, húzzuk ki alóla a konyharuhát, rázzuk össze és tálaljuk azonnal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...