Thursday, January 21, 2010

Vermouth szósz

Talán furcsán hangzik majd, de valamikor tavaly decemberben kezdtem el gondolkodni ezen az ételen. Aztán végül a napokban összeállt a dolog, és eljött az ideje az elkészítésének. Az alapötlet az volt, hogy fogast sütök, mellé fehér és zöld petrezselyempürét és céklát adok valamilyen formában és persze szósz kíséretében. De valahogy nem éreztem jól magam ezzel az elképzeléssel, így hát hagytam, érjen a dolog. A fogasból aztán tőkehal lett. Azt hiszem valamikor tavaly tavasszal volt utoljára tőkehal a konyhámban. Igen, a túlhalászat problémája miatt. A múltkori bevásárláskor nagyon elszomorított a tonhalkonzervek látványa, méghozzá akciós áron. A legtöbb boltban plakátok lógnak, hogy bizony ezek az üzletek igenis figyelnek és MSC emblémás termékeket (is) árulnak. Ez jó, legalábbis több, mint a semmi, de nem fogom fel, hogy miért kell még mindig konzerv és friss tonhalat is árulniuk. Persze, persze értem én, amíg van vevő addig lesz hal is, persze csak addig, míg az utolsó halat ki nem fogták...De térjünk vissza az ételhez, amiről ez a bejegyzés szól. Miután egy kisebb harcot vívtam magammal, vásároltam egy darab MSC tőkehalat. Eldobtam a petrzselyempüré ötletét, helyette burgonyapürét készítettem petrezselyemes, citrom olajos makadámdiós pestoval. A céklát a sütőben megsütöttem egy babérlevél és némi olívaolajjal együtt. Egy salottát karamellizáltam nádcukorral és narancslével, céklalével együtt sűrűre főztem, majd a kockára vágott céklát is hozzáadtam egy kis darabka csillagánizs kíséretében. A halat curryporban forgattam meg, majd megsütöttem. De valami még hiányzott! A szósz. Nos egy egyszerű vermouth szószra esett a választásom.


Hozzávalók:
1 salotta
1 ág kakukkfű
1 babérlevél
100 ml vermouth
300 ml hal alaplé
3 ek double cream
só, bors


Egy kisebb lábosban főzzük a vermouthot 1/3ra a felvágott salottával, kakukkfűvel és babérlevéllel. Adjuk hozzá az alaplevet és főzzük 10 percig. Ezután keverjük bele a double creamet és addig főzzük míg megfelelő állagú lesz. Szűrjük le, ízesítsük sóval, borssal és tálaljuk.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...