Saturday, February 20, 2010

Gyömbéres paszternákleves

A gyökérzöldségek kifejezetten hasznos tulajdonsága, hogy sokáig lehet őket tárolni. A hűtő legsötétben zugában találtam rá a paszternákgyökerekre, pedig meg voltam győződve arról, hogy a krumplis kosár tetején vannak. Sebaj. Jamie Oliver egy elég régi műsorát néztem, ami aztán arra késztetett, hogy lehalásszam a polcról a könyveit. Ott akadtam rá erre a gyömbéres paszternáklevesre, pont jókor. Gorgonzolával és San Daniele sonkával tálaltam.


Hozzávalók:
400 g paszternák
1 sárgarépa
1 szál zeller
1 hagyma
1 darab gyömbér (kb. 2 cm)
1 gerezd fokhagyma.
500 ml csirke vagy zöldségalaplé


Pucoljuk meg és vágjuk darabokra a zöldséket majd olíva olajon pároljuk olyan 10 percen keresztül, félig lefedve. Öntsük rá az alaplevet és főzzük újabb 10 percig. Pürésítsük, majd tálalhatjuk is korianderrel, sült sonkával vagy szalonnával és amilyen sajttal szerenénk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...