Friday, October 23, 2009

Körtés "desszert" gyümölcsnapra

Egy nap egyik barátnőm tett látogatást. Persze ebben semmi szokatlan vagy különös sincs, arról nem is szólva, hogy az ilyen látogatások mindig jó alkalmat adnak arra, hogy valamit süssön az ember. Ebben az esetben viszont tudtam, hogy a leányzó bizony diétázik és nem lenne éppen megfelelő sütni, főleg hogy tudtam, pont gyümölcsnapon jön. Egyébként is rengeteget panaszkodott, hogy már látni se bírja a gyümölcsöket. Gondolkodtam, s megkérdeztem, hogy eheti e főve is és hogy esetleg kevés dió, mogyoró is mehet. Szerencsére a válasz pozitív volt, így gondoltam meglepem egy csupa gyümölcs "desszerttel".


A dolog nagyon egyszerű, vegyünk egy körtét (pl. Alexander). Szeleteljük szép vékonyra, majd süssük, bár ez inkább szárítás, 100°C-on olyan 10 percig. Közben pirítsuk meg a diót egy serpenyőben. Olyan 200 g szőlőt pürésítsünk, szűrjük le, adjunk hozzá kevés citromlét és főzzük mézsűrűségűre. Helyezzünk egy szelet körtét a tányérra, locsoljuk meg a szőlőlével, majd ezt ismételgessük amíg szeretnénk. Szórjuk meg pirított dióval.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...