Monday, September 20, 2010

Mennyország egy szelet kenyéren

Azt hiszem nem túlzás, ha azt mondom hogy a vargánya a gombák királya, vagy ahogyan Nero mondta az "az istenek húsa". Négy fajtája van a cépe de Bordeaux, Tête de nègre,Cèpe des pins and Cèpe d'été. A vargánya frissen nyáron és ősszel kapható, egész évben hozzá tudunk jutni szárított vagy konzerv formában. Mondanom sem kell, hogy ez a kedvenc gombám. Ha végig nézitek a blogom, akkor jó néhány receptet találtok, amiben vargánya van: például egy levest, egy májkrémet, gnocchit, risottot, sabayont, tésztát vagy házi vargánya olajat. Múlt szombaton, találtam a zöldséegesemnél néhány szép példányt, és rögtön rengeteg ötletem támadt, mi is legyen belőle...A végén viszont a legegyszerűbb mellett döntöttem: vargánya és pármai sonka. Gondolkodtam, hogy tegyek-e bele kakukkfüvet, de aztán a petrezselyem mellett döntöttem, mert úgy gondoltam, hogy az szépen kiemeli majd a vargánya ízét, míg a kakukkfű lehet hogy nem. Bár a kakukkfű és a gomba isteni párosítás. De a pármai sonkát tekintve talán túl sok karakteres ízű hozzávaló lett volna és inkább elnyomták volna egymást.


Hozzávalók:

4 vargánya
1 ek vargányaolaj
10 g vaj
70 g sonka (pl. pármai vagy San Daniele)
1 salotta
petrezselyemzöld
só, bors

Válasszuk el a gomba kalapját a tönktől. Vágjuk a tönköt apró kockákra és pirítsuk meg vajon alacsony hőfokon 2-3 percig. Adjuk hozzá a felszeletelt sonkát, felkockázott salottát és pirítsuk további 3 percig. Pirítsuk meg az olajon a feldarabolt kalapokat. Keverjük hozzá a sonkás-hagymás tönkkockákhoz, szórjuk rá a petrezselymet és ízesítsük sóval, borssal. Tálaljuk egy szelet olívaolajon pirított kenyéren.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...