Monday, January 17, 2011

Vörösboros vaj

Igazság szerint, sosem hittem volna, hogy egyszer majd odáig jutok, hogy nem csak a rózsaszínre sült hús rabjává válok, de még az enyhén véresre is igent mondok. Olykor fékezhetetlen vágy tör rám egy szelet marhahús iránt, és olyankor bizony semmi más nem jöhet szóba. Így volt ez most is, mikor megláttam azokat a hibátlan szelet húsokat a mészáros pultjában, nem volt megállás.


Így, vasárnap két gyönyörű szelet T-bone steak került terítékre, amit nem akartam bonyolítani, hanem jó forró serpenyőben megsütöttem, miután
legalább 3 órát állt szobahőmérsékleten, hiszen hideg húst sütni vétek!


Köretnek Blumenthal sárgarépája, sült salotta és saláta készült, a húst pedig a mellé kortyolgatott
vörösborból készült vaj koronázta.


Hozzávalók:
(Anthony Bourdain receptje alapján)
100 ml vörösbor
1 salotta
220 g vaj, puha
1 csokor petrezselyem
só, bors


Aprítsuk finomra a salottát majd a borral együtt magas lángon főzzük addig, amíg a bor majdnem teljesen elfő, majd hagyjuk kihűlni. Keverjük simára a vajat, majd adjuk hozzá a hagymás vörösbort és a finomra aprított petrezselymet. Ízesítsük sóval, borssal. Formázzuk tetszés szerint, és tegyük a hűtőbe, de akár a fagyasztóban is eltartható.

2 comments:

Dió Bisztró said...

Ezek nagyok tudnak valamit:))

Én is imádok tőlük főzni+Thomas Keller:D

Tökéletes, gyönyörű fotók, a kajáról nem is beszélve!!

chriesi said...

Úgy néz ki. ;) Köszi, örülök, ha tetszik! Thomas Keller még felfedezésre vár nálam, de ami késik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...