Tuesday, February 1, 2011

Fokhagymás-zsályás sertésoldalas

Úgy látszik, mostanában igazán nosztalgikus hangulatban vagyok, mert egy újabb gyerekkori kedvenc következik, méghozzá a fokhagymás sertésoldalas. Az igazság az, hogy annyira nem is igazán gyerekkori, mert bizony nagyon válogatós voltam mindig és ezt a finomságot csak nagyon későn mertem megkóstolni. Az ok egyszerű: a fokhagyma.


Emlékszem, amikor
anyukám fokhagymát pucolt én azt se tudtam hova szaladjak, hogy ne érezzem az illatát se nyersen, se főzés közben. Éppen ezért elég sok mindent csak évekkel később mertem megkóstolni, mint ezt az oldalast is. Már többször szerettem volna elkészíteni, de mindig elfelejtettem elkérni anyutól a receptet, most viszont végre oldalast is kaptam és a recept is kéznél volt. Az elkészítés nagyon egyszerű, a hús pedig másnap, hidegen a legfinomabb friss, ropogós kenyérrel és jó sok hagymával!


Csupán annyit változtattam rajta, hogy néhány levél
zsályát is adtam hozzá a főzés felénél. Szóval a húst besózzuk és darabonként 1 nagy gerezd fokhagymával együtt hagyjuk állni egy éjszakát. Másnap néhány kanál sertészsírban átforgatjuk a húst amíg megfehéredik, majd hozzáadjuk a fokhagymát és annyi vizet öntünk rá, hogy éppen csak ellepje. Amikor a víz fele elfőtt adjunk hozzá néhány levél zsályát és főzzük tovább alacsony hőmérsékleten összesen olyan egy-másfél órán keresztül, majd miután minden víz elfőtt és a hús megpuhult akkor pirítsuk le és hagyjuk a fazékban vagy egy tálban kihűlni.


4 comments:

duende said...

A világ legjobb húsétele. :) Nálam a No. 1. (Volt. Attól hogy már nem eszem meg, még szeretem. :) )
Párom is imádja, az oldalas a kedvenc nálunk.

Viktória said...

Mi is nagyon szeretjük. Én csak belepakolom az oldalast, a fokhagymát és a zsályát egy sütőzacskóba, vagy tepsibe és lealufóliázom , pici vizet öntök alá és megsütöm.
Legközelebb kipróbálom így is, ahogy Te csinálod

Csibe said...

Úúú, micsoda illata van!
Mi is nagyon szeretjük!

chriesi said...

@duende: Van benne valami ;)

@Viki: A te elkészítési módod mindenképpen praktikusabb!

@Csibe: Most már nálam is nagy kedvenc.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...