Monday, February 14, 2011

Paszternák gnocchi portulák pestoval

Hosszú évek óta vadászok már portulákra, s most végre szombaton szerencsém volt. Németországban jártam, mivel fel kellett tölteni a kefirkészleteket, tudniillik Svájcban eddig csak egyetlen fajtával találkoztam és az szerintem egyszerűen csapnivaló. Szóval a portulák... A portulák vagy kövér porcsin őshazája Ázsia és Afrika bizonyos területei, s bizony már az ókori népek is fogyasztották. Nem csak salátakánt ízletes, de akár levest vagy főzeléket is készíthetünk belőle.


Alig néhány maroknyi volt még a ládában, úgyhogy gyorsan le is csaptam rá. A tábla szerint egyenesen a Bodeni-tó legnagyobb szigetéről vagyis Reichenau szigetéről
érkezett. Már akkor tudtam, hogy mi fog készülni belőle, méghozzá Beatbull paszternák gnocchija mellé.


Egyébként egyáltalán nem azért mondom, de amíg van még paszternák mindenképpen próbáljátok ki, mert eszméletlen finom, mármint a gnocchi. A portulákból pesto készült pisztáciával, parmezánnal és olívaolajjal. Igazán harmonikus ebéd kerekedett a portulák-pisztácia-paszternák tirónak köszönhetően.

4 comments:

Unknown said...

3P ;) Jól hangzik és szép egyszerű zöld-fehér! Örülök, hogy ízlik a paszternákos gnocchi ;)
Errefelé nagyon ritkán kapható csak portulak - egyszer próbáltam még itthon is termeszteni, de a megtermett mennyiség kb. díszítésre volt csak elég. Kaptál mini mangold leveleket is? Vagy azt a héten majd úgyis meglátjuk ;)

chriesi said...

Nekem iszonyúan bejött! :) Nem azt nem kaptam sajnos, de azért nem adom fel! Én most retket ültettem, kíváncsi leszek mi lesz belőle.

Bor, só, meg a héja said...

télvégi étel is lehet tavaszias :) és mihez hasonlít a portulák íze?

chriesi said...

Az már igaz! Hmm nagyon enyhén savanykás, kicsit mogyorós, az öreg levelek pedig keserűek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...