Friday, June 3, 2011

Cseresznyés pite

A szezon első cseresznyéjére tegnap bukkantam rá egy kis fabódéban, s bár ez még nem az a nagy és ropogós, mégis vettem egy kosárral. Igazság szerint, nálam szinte sosem készül cseresznyéből desszert, mert mindig egy szempillantás alatt elfogy, természetesen csakis jól lehűtve. Ezen az sem segít, ha esetleg több kilót veszek egyszerre, egyszerűen nem visz rá a lélek, hogy megsüljön, vagy püré, vagy bármi más legyen azokból a mosolygó gyümölcsökből. Arról nem beszélve, hogy azokon a forró nyári napokon, másra nem is vágyom, mint egy nagy tál hideg cseresznyére. Na meg, kinek van kedve olyankor sütőt bekapcsolni?


Viszont most, se
forróság, se ropogós nagy szemű cseresznye, úgyhogy maradt a langyos pite, duplatejszínnel leöntve. Nem is olyan régen végig néztem a polconom, és megakadt a szemem jó néhány könyvön, amiből bizony még soha semmit sem főztem. Véletlen akadtam erre a pitére Gordon Ramsay egyik kötetében és gondoltam, hogy minden változtatás nélkül megsütöm. Nem tudnám megmondani, hogy mikor főztem, de még csak azt sem, hogy mikor sütöttem recept alapján utoljára, így aztán amolyan nosztalgikus hangulatban leültem magozni a cseresznyét. Tény, hogy hiányzott a pite mellől egy hatalmas gombóc vaníliafagyi, úgyhogy mindenképpen lesz ismétlés!



Hozzávalók:
125 g vaj, szobahőmérsékletű
90 cukor
1 tojás
250 g liszt
1-3 ek hideg víz, ha szükséges
1 tojás a kenéshez
1 kg cseresznye, kimagozva
100 g vaníliacukor
3 ek keményítő
25 g vaj

Keverjük a vajat a cukorral simára, adjuk hozzá a tojást, majd ha elkeveredett szitáljuk rá a lisztet és gyúrjuk össze. Tegyük egy fél órára a hűtőbe. Melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. Egy 23 cm-es mély piteformát béleljünk ki a tészta 2/3 részével, majd tegyük a hűtőbe egy újabb 30 perce. A kimagzott cseresznyét keverjük össze a cukorral és a keményítővel majd kanalazzuk
a pitébe és dobáljunk rá vajdarabokat. A maradék tésztát nyújtsuk ki és vágjuk csíkokra, majd takarjuk le a csíkokkal a piténk tetejét és kenjünk meg tojással. Süssük 10 percig, majd állítsuk a hőmérsékletet 160°C-ra és süssük 30-40 percig.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...