Monday, August 8, 2011

Tőkehal vargányás polentával és mustáros fehérboros mártással

Lassan, de biztosan végre visszatérek a konyhába, akarom mondani a tűzhely mögé, hiszen mostanában a desszertek egyértelműen dominálták a blogot. Olyan érzésem van, hogy ez még egy ideig így fog maradni. Most azonban hoztam végre valami sósat, ami nem is lehetne más, mint egy halas fogás. Gyönyörű friss vargányát kaptam egy közeli falu erdejéből, ami ezt az ételt inspirálta. Úgy gondoltam a halnak visszaadom a pikkelyeit, méghozzá úgy, hogy vargányaszeleteket helyezek a tetejére. A maradékot vajon megpirítottam, kevés kakukkfűvel ízesítve került a tányérra. Köretként polentát és zöldbabot főztem, az ételt pedig egy könnyű mustáros-fehérboros mártás tett teljessé. A mártásba egyébként nem csak mustár, de mustármag és por is került.



Hozzávalók:
4 szelet tőkehal
2 ek vaj
2 nagyobb vagy 4 kisebb vargánya
1 salotta
200 ml fehérbor
150 ml hal vagy csirke alaplé
1/2 tk mustárpor
1/2 tk dijoni mustár
1/2 tk mustármag
1 babérlevél
1/4 tk koriandermag
100 ml tejszín
só, bors






A halat sózzuk, borsozzuk, majd megkenjünk olvasztott vajjal és ráhelyezzük a szeletekre vágott vargányát és megkenjük ismét olvasztott vajjal. 200°C-ra előmelegített sütőben mérettől függően 10-15 perc alatt megsütjük. A polentát a csomag alapján fele csirke alaplé és fele szárított vargányalében megfőzzük. A mártáshoz kevés vajon üvegesre pirítjuk a kockára vágott hagymát, hozzáaadjuk a koriandermagot, babérlevelet és a mustárport majd felöntjük a fehérborral és a kb. a felére főzzük. Leszűrjük és újra feltesszük főni az alaplével, amikor a felére főtt hozzáadjuk a mustárt és a tejszínt és addig főzzük amíg besűrűsödik. Keverjük hozzá a megpirított mustármagot. Sóval, borssal ízesítjük.




2 comments:

Unknown said...

Nagyon jól hangzik, a gomba-bab párost egyébként is nagyon kedvelem. Mustárpor miért került a mártásba? S tulajdonképpen a por az őrölt mustármag?

chriesi said...

Köszi! A fehérbor már hozta az enyhén savanykás ízt, ezért nem akartam túl sok mustárt beletenni, viszont a mustár ízét ki akartam emelni, ezért került bele a por, ami csak simán őrölt mustármag, igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...