Monday, September 26, 2011

Húsos palacsinta

Elterveztem, hogy, ha törik, ha szakad én bizony ebédre Blumenthal "tökéletes" csirke tikkáját fogom megfőzni. Persze tudhattam volna, hogy jobban járok, ha mondjuk legalább két nappal hamarabb elolvasom a receptet, mert akkor elő tudtam volna készíteni. Így, hogy minimum 20 órányi hátránnyal indultam, inkább gyorsan összedobtam egy paprikás csirkét helyette. Most pedig jön a vallomás: én még soha, de soha nem főztem húsos palacsintát, sőt enni is csak egyetlen egyszer ettem! Eddig. A vallomás második része, hogy ez a verzió már legalább három hónapja megfogalmazódott bennem, csak még nem volt minden részlet kristálytiszta. Aztán nem olyan rég felbukkant az a bizonyos krumplistészta, ami aztán megoldotta a szószom problémáját. Valamilyen számomra rejtélyes oknál fogva a töltelékhez kevertem néhány kocka sült paprikát. Talán azért, mert a paprikás csirkét akkor szeretem a legjobban, ha édesanyám főzi és akkor bizony sült paprika saláta dukál mellé. Bár szokásom, hogy az ilyen ételekhez legalább három különböző savanyúságot eszek egyszerre. A palacsintát galette bretonne-nal helyetesítettem, ami elvileg a crêpe őse. Először maradék hajdinaleves maradékából sütötték, majd később önálló sós fogás lett. Míg ugye a crêpe mindig édes. Bár szerintem a galette is több, mint finom édes töltelékkel. A hét elején az első galette bretonne tésztám csapnivaló lett, egyetlen darabot tudtam csak sütni, ami nagyon vastagra sikerült. Az egész tésztát hajdnialisztből kevertem, biztosan működik úgy is, csak nekem nem jött össze. Most viszont kevertem hagyományos liszttel. A megtöltött csomagocskákat blansírozott petrezselyemszárral kötöttem össze, mellé pedig egy gombóc crème fraîche fagylalat került. Ami a receptet illeti, gondolom mindenkinek megvan a maga kedvenc paprikás csirke receptje, így most én csak a palacsintájét osztom meg. A mártást kétszer átszűrtem és már ment is a szifonba, a crème fraîche-t pedig fagyigépben megfagyasztottam.




Hozzávalók: 

30 g hajdinaliszt
30 g liszt
250 ml tej
1 tojás
25 g olvasztott vaj
1 tk só


Szitáljuk le a két fajta liszet, keverjük hozzá a sót és a tojást, majd adjuk hozzá a tejet kis adagokban folyamatos keverés mellett. Ha simára kevertük, adjuk hozzá a hideg olvasztott vajat. Sütés előtt hagyjuk állni legalább egy órát, majd süssük ki a galetteket.


4 comments:

Petra said...

Tetszik. Ezt a hajdinapalacsintát meg fogom próbálni. A töltelék is jól hangzik. :))))

Katucikonyha, said...

Ahha, hogy is van, paprikás csirkén és palacsintán eléldegélhetnénk életünk végéig? Micsoda ötlet, fantasztikus!!!

chriesi said...

@Petra: Örülök neki! Nekem nagyon ízlik ez a fajta palacsinta. :)

@Katucikonyha: Ehm...hmm.. :))) De még mennyire! :DD

chriesi said...

Bizony az! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...