Wednesday, September 7, 2011

Rókagomba krémleves

Lassan, de biztosan kezdek visszazökkenni, de még mindig nem találtam meg mondjuk úgy régi önmagamat. Hiába, az a néhány nap Budapesten annyira kikapcsolt, hogy csak nehezen indulnak be a fogaskerekeim újra. Arról nem is szólva, hogy élvezhettem azt, hogy anyukám főz nekem, így mondhatni "leszoktam" a főzésről, bár azért készítettem én is ezt-azt otthon. Persze ez nem panaszkodás, majd lassan helyre áll a rend a konyhámban. Most amolyan bemelegítési fázisban vagyok. Annyira megörültem ezeknek az apró rókagombáknak, hogy észre sem vettem, mennyire sok itt-ott letört darab volt köztük, így az eredeti tervemet eldobtam, és egy gyors krémlevest főztem inkább. Ebben a hidegben néhány kocka pirított szalonna sem ártott volna a leves mellé, persze tálalhatjuk akár Serrano, Pármai, netán Pata Negra sonkával is, ha puccos hangulatban vagyunk. Semmi kedvem nem volt kefével megpucolni a gombákat, ezért lisztes vízben mostam át őket néhány pillanat alatt. Ezt egyébként egy profi konyhán tett látogatás alkalmával lestem el, bár én más gombával nem alkalmaznám. A levest Marsala bor, citromlé és kakukkfű dobja fel, melyet tálalás előtt adtam csak hozzá, illetve a kakukkfüvet a már pürésített levesben hagytam állni pár percig.





Hozzávalók: 
1 hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 ek vaj
400 g rókagomba
500 ml csirke alaplé
100 ml tejszín
2 ág friss kakukkfű
3-4 ek Marsala bor
1/2 tk citromlé
só, bors


Vágjuk a hagymát és a fokhagymát apró kockákra, majd pároljuk üvegesre olvasztott vajon. A megpucolt rókagombát adjuk a megpárolt hagymához, pároljuk néhány percig, majd öntsük fel az alaplével és főzzük 10-15 percig. Öntsük hozzá a tejszínt majd tegyük a levest egy mixerbe és pürésítsük egy evőkanál vajjal együtt. Tegyük bele a kaukkfüvet és hagyjuk állni 5-7 percig, majd vegyük ki belőle. Ízesítsük sóval, borssal, kevés citromlével és borral.


2 comments:

Bianka said...

IMÁDOM

Csibe said...

Nagyon szívesen megkóstolnám!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...