Thursday, September 8, 2011

Teakrémes csokoládé mousse tarte

Elég sokáig vaciláltam, hogy akkor most publikáljam ezt a tortát, vagy pedig sem. A helyzet ugyanis az, hogy a tortával semmi gond sincs, pusztán azzal, hogy nagyon türelmetlen vagyok és ez a szeletekről készült fotók rovására ment. De inkább térjünk vissza a történet elejéhez. Volt az a bizonyos fehér tea sorbet a csokoládé ganache-al, ami nekem annyira ízlett, hogy valamilyen formában ismételni szerettem volna a csokoládé-tea párost. Még a legnagyobb hőségben gyúrtam ennek a tortának, ami inkább egy tarte, az omlós tésztáját. A végeredményen látszik, hogy nem volt könnyű vele dolgozni, de azért összejött. A csokoládé mousse is pár óra alatt összeállt, amit aztán a kihűlt tart tetejére nyomtam, ezután jött a hiba. Türelmetlenségemnek köszönhetően, ahelyett, hogy visszatettem volna a süteményt a hűtőbe, nekem azonnal meg kellett vágnom, hiszen nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lett a teás krém. Azonban amíg múltak a percek a fotózás alatt, a mousse elindult a folyékony halmazállapot irányába. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen nincs benne zselatin, és a nyomkodás, valamint a hőség hatására túlmelegedett. Szerintem zselatinnak egy valamirevaló mousse az chocolat-ban egyébként sincs semmi keresnivalója. Ha nem hiszitek, próbáljátok ki ezt a receptet, vagy pedig ezt a másikat! Szóval, mikor már nagyon zavart a dolog, gyorsan bedobtam az egészet a hűtőbe, ahol aztán a mousse estére visszanyerte eredeti állagát. Legközelebb, előbb teszem a hidegre és aztán fotózok. Ez az én legnagyobb  bajom a sütés-főzés terén, a türelmetlenség. Hányszor rontottam el valamit, mert nem volt már türelmem kivárni azt a fél órát. Ami pedig a teát illeti, az egy amolyan sült krém alakjában testesült meg.


 
Hozzávalók: 
(24 cm-es formához)
600 ml tej
4-5 ek tealevél (ízlés szerinti fajta)
100 g cukor
1 1/2 tk kukoricakeményítő
4 tojás

Öntsük a tejet egy lábosba, adjuk hozzá a teáleveleket, forraljuk fel és hagyjuk állni 15 percig. Keverjük habosra a tojássárgájákat a cukorral, adjuk hozzá a keményítőt, majd szűrjük rá az aromatizált tejet és keverjük össze. Forgassuk a masszába a közepesen felvert fehérjéket majd öntsük az egészet az elősütött omlós tészta alapra és süssük 110°C-on 45-60 percig vagy amíg megszilárdul. Omlós tészta recept itt.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...