Monday, December 19, 2011

Mentás-fehér csokoládés ganache

Az úgy volt, hogy valamikor októberben megpillantottam egy óriási dobozt tele borsmentás cukorrudakkal. Évekig hidegen hagytak, de most úgy gondoltam párat hazaviszek, sose lehet tudni. Gondoltam valamelyik karácsonyi recept fotózásához majd biztosan jól fognak jönni. Nem is kellett sokáig várnom az ötletre, mert hamar beugrott, hogy mentatöltelékes macaronkat süssek. Pusztán az idő hiányzott a megvalósításhoz! Gondolhatjátok, hogy a múlt heti hajrá után több, mint jól esett elbabrálni a macaronokkal.





Hozzávalók:
(Tartelette receptje alapján)
80 g tojásfehérje
25 g cukor
100 g finomra darált mandula
100 g porcukor
100 g cukor
35 g céklalé
a töltelékhez:
100 g fehér csokoládé
50 g tejszín
5-7 levél menta
természtes zöld ételfesték (klorofill)




Verjünk félkeményre 40 g tojásfehérjét 25 g cukorral. Közben készítsük el a szirupot. Tegyük fel forrni a 100 g cukrot 35 g céklalével és amint elérte a 110°C-ot vékony sugárban adjuk a félig felvert fehérjéhez és verjük addig, amíg ki nem hűl, ez körülbelül 10 percet vesz igénybe. A maradék 40 g tojásfehérjét keverjük az előzőleg leszitált mandula és porcukor keverékéhez, majd forgassuk bele a felvert tojásfehérjét. Melegítsük elő a sütőt 150°C-ra Nyomjuk ki a macaronokat vagy szilikonlapra vagy sütőpapírra és szárítsuk 13-15 percig, amennyiben nagyobbak akkor 17-18 percig. A krémhez melegítsük a tejszínt a mentalevelekkel forrásig majd öntsük a durvára vágott csokoládéra. Keverjük simára a klorofillel együtt és tegyük a hűtőbe 1-2 órára, hogy megdermedjen.

7 comments:

Vera said...

te most hülyéskedsz velem??? éppen ezt a tölteléket akartam csinálni... nagyon egyre járunk mostanában

Katucikonyha, said...

Végre eljutottam Hozzád, nagyon szépek ezek a macaronok is, a színek is nagyon jól mutatnak. Ma gindoltam Rád, mert épp hűl a hűtőben a whiskys-tonkababos ganache. :-)

Elif said...

nagyon szuperjó

wannabe chef said...

Érdekes, izgalmasan hangzik!
Én zöld teás, fehér csokis ganache legere-t készítettem tegnap!

chriesi said...

@Vera: Ne már, komolyan?! A végén még le kell beszéljük egymással, ki mit tervez, hogy ne ütközzünk annyit! :))

@Katuci: Óóó, juj, szerintem be fogok építeni egy tortába!

@Elif: köszi!

@wannabe chef: Mmm jól hangzik!

Petra said...

Gyönyörűek lettek a pasztell színű macaronjaid! Olyan kis finomak, szó szerint és képletesen. A cukorrudacskák is nagyon jól mutatnak a fotón.

chriesi said...

Köszi Petra! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...