Friday, December 16, 2011

Sáfrányos hal consommé

Azt hiszem, hogy most merültem ki! Kemény volt ez a hét, főleg, hogy hetek óta tart már az aprósüti sütés, és pont most jött a nagy hajrá ! A heti rendelésem 6 kiló különböző fajtájú volt, ami még bizony csomagolásra vár. Közben még két óriási, legalábbis számomra az, mert még sosem sütöttem 40 cm-es tortát, és egy kis kerek 20 centiset is össze kellett dobnom. Ezeket szintén ma este fogom majd befejezni. Egyébként a sütés minden pillanatát hihetetlenül élveztem és bármikor újra igent mondanék. Arról nem is szólva, hogy már alig várom, hogy jövő héten végre elkezdjek sütni a családnak. Az ünnepi menü még csak halványan körvonalazódik, de jövő hét elején majd nyugodtan rászánok két-három órát a tervezésre, persze mindenki kívánságát figyelembe véve. Úgy gondoltam, hogy a sok sütés után igazán megérdemlek valami finomságot ebédre. Persze mindenképpen olyasmit akartam, ami gyorsan megy és nem kell vele túl sokat foglalkozni. Azám, de a consommé azért mégsem egy olyan gyorsan összedobom dolog, viszont ha előre dolgozik az ember, akkor már nem is olyan nagy ördöngösség! Ami most annyit jelent, hogy előkaptam a fagyasztóban lapuló alaplevet a többi meg igazán semmiség! Támadt főzés közben ugyan jó néhány ötletem, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a halat és a herkentyűket a levesben, de most sajnos nem fért bele. Viszont azt nem bírtam megállni, hogy összedobjak az édeskömény zöldjéből egy kis fűszerolajat, ha már a habhoz nem volt energiám.




Hozzávalók:
100-150 g halcsont (garnéla páncél és egyéb darabok)
2 szál szárzeller
1 petrezselyemgyökér
1 hagyma

1 édesköménygumó
1 babérlevél
5 szem koriander

1/4 teáskanál sáfrány
500 ml hal alaplé
3 tojásfehérje
pár csepp citromlé
4 garnélarák
4 jakabkagyló
2 tengeri sügér filésó, bors


Keverjük össze a felaprított hagymát, petrezselyemgyökeret, a fél édesköménygumót, a zellert a halcsontokkal és tojásfehérjével, majd mixerben pürésítsük. A fűszerekkel együtt alacsony hőfokon kezdjük el melegíteni a hideg hal alaplevet, majd hagyjuk gyöngyözve főni kb. 30 percen keresztül. Ezalatt a zöldséges-tojásfehérjés keverék összeszed mindent, ami levesünket zavarossá teszi. Szűrjük le egy sűrű szövésű konyharuhán, eredményül kristálytiszta és intenízv ízű hal consommét kapunk. Ízesítsük sóval, borssal, kevés citromlével és tálalás előtt melegítsük fel és hagyjuk gyöngyözni a sáfránnyal. A halat, garnélát és tengeri sügért ízlés szerint vagy süssünk meg vagy posírozzuk hal alaplében, illetve court bouillonban.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...