Thursday, February 9, 2012

Garnéla lilarépapürével, feketeköményes sárgarépapapírral, currymártással, chilis mangóval, korianderolajjal, friss kókusztejjel

Hétvégén elszaladt velem a ló! Össze-vissza vásároltam, mindenféle terv nélkül. Valahol azonban tudatalatt mégiscsak lehetett valami, még ha csak egy halovány ötlet is, mert sikerült egy igazán kerek fogást összehoznom. Persze ez így önmagában nagyon kevés, szerintem inkább egy többfogásos menüben lenne a helye. Szerencsére egy személyre főztem, így kedvemre kísérletezhettem. Elég sokáig vaciláltam az egyes elemeken, aztán szokás szerint csak úgy belevágtam és minden ment a maga útján. A sárgarépa és kókusz remek páros, akik kórusban kiáltottak a garnéla után. Aztán megpillantottam a thai mangót, tudom tudom, de nagyon ritkán elcsábulok rá, egyszerűen imádom, dél-amerikai rokonával ellentétben. Szóval a mangó húzta maga után kötélen a currymártást és már kész is volt minden! A hűtőben lapult még friss kókusz, belőle tejet és chips-szet csináltam, előbbit össze sem lehet hasonlítani a dobozossal! A tányérra került belőle natúr formájában, valamint a mártásba is használtam. Egy részét gyömbérrel felforraltam és habként tálaltam. A répa kétféleképpen jelenik meg. A lilarépa püréként kókuszolajjal, míg a sárga papírként feketeköménnyel. A papír rendkívül intenzív sárgarépaízű és nem utolsó sorban a tányér egyik színfoltja. A garnélák fokhagymás-citromfüves-curry-s pácban várták sorsuk beteljesedését. A chilis mangó és a korianderolaj pedig szépen összefogták a különböző elemeket, miközben a hiányzó izgalmat is a fogásba csempészték.



Hozzávalók:
a sárgarépapapírhoz:
(Nils Henkel receptje alapján)
100 g sárgarépa
1 citromfű
1 darabka gyömbér
30-50 ml földimogyoróolaj
1 zselatinlap
1/4 teáskanál feketekömény

A meghámozott és feldarabolt sárgarépát csomagoljuk citromfűvel, gyömbérrel és az olaj felével fóliába majd süssük 200°C-on puhára. Pürésítsük a sárgarépát a citromfű és gyömbér nélkül, ha nem lenne elég sima, adjunk még hozzá olajat. Kenjük át egy szűrűn és keverjük  el benne az előzőleg beáztatott zselatint alacsony hőfokon. Kenjük vékony rétegben sütőpapírra és szórjuk meg feketeköménnyel. Szárítsuk meg 70°C-on, majd tálalás előtt törjük darabokra.


a répapüréhez és korianderolajhoz:
100 g lila- vagy sárgarépa
30-50 ml kókuszolaj
50 ml zöldség alaplé
1 teáskanál barna cukor
1/4 teáskanál római kömény
1 szelet gyömbér
50 ml olívaolaj 
1 csokor koriander
só, bors




A répát karamellizáljuk a cukorral, öntsük fel az alaplével és főzzük a gyömbérrel és római köménnyel puhára, majd utóbbi hozzávalókat távolítsuk el. Pürésítsük mixerben kókuszolajjal. Ízesítsük sóval, borssal. A korianderolajhoz melegítsük az olívaolajat addig, míg eléri a 120°C-ot, ekkor vegyk le a tűzhelyről, adjuk hozzá a koriandert, majd hagyjuk kihűlni, ezután pürésítsük és szűrjük le. A korianderolajhoz melegítsük az olívaolajat addig, míg eléri a 120°C-ot, ekkor vegyük le a tűzhelyről, adjuk hozzá a koriandert, majd hagyjuk kihűlni, ezután pürésítsük és szűrjük le.

a currymártáshoz:
150 g garnélapáncél
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál curry fűszerkeverék

1/2 teáskanál kurkuma
3 gerezd fokhagyma
1 darab friss gyömbér
1 chili
1 hagyma
10 currylevél
150 ml hal alaplé
200 g kókusztej



Olívaolajon forgassuk át a garnélapáncélt, ha megpirult adjuk hozzá a kockára vágott hagymát, fokhagymát, gyömbért, chilit, curryleveleket, fűszerkeveréket és kurkumát. Mindent keverjünk alaposan össze és öntsük fel az alaplével és főzzük a felére. Szűrjük le, majd adjuk hozzá a kókusztejet és főzzük el a negyedét. Ízesítsük sóval és borssal.

4 comments:

Unknown said...

Ez a papír Nils Henkel nyomán készült? ;) Nagyon tetszik az összeállítás, három hozzávaló rendkívül kreatívan összekomponálva!

Vera said...

A címmet nem spórlotad le.... elvesztettem a fonalat a felénél és újra kellet kezdenem :)

Unknown said...

Ja most látom az apróbetűt ;) Még továbbra sem próbáltam zselatin helyett agarral vagy más növényi zselatinnal.

chriesi said...

@Robi: Én sem, nekem eddig agarral semmi se működött. :S Egyéként Frank Schreibernél láttam először a zöldségpapírt.

@Vera: Ezzel most én is kicsit így voltam! :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...