Saturday, May 5, 2012

Vigyázz, kész, főzz! 49. forduló – “Fehér és..."

Határidő június 15-ig meghosszabbítva!

Már 5 éve annak, hogy Mautner Zsófia útjára indította a Vigyázz, kész, főzz! virtuális kulináris játékot, melynek stafétáját a két Gabi egyenesen a "bárkáról" dobta át ide a "sarokra". Köszönöm lányok! 


Töprengtem, töprengtem, míg végül úgy döntöttem, hogy legyen a téma egész egyszerűen a fehér. Az utóbbi időben sokszor álmodoztam fehér fogásokról és teljesen hatalmába kerített a dolog. Titeket is szeretnélek elvinni a fehér rejtette lehetőségek világába, de úgy gondoltam, hogy valamilyen színt is csempészhettek alkotásaitokba! Így aztán arra kérlek titeket, hogy készítsetek olyan ételeket, lehet akár édes, akár sós, bár utóbbinak jobban örülnék, melyekben a fehér dominál (lehet ez a fehér bármilyen árnyalata, mint a vaj, tojáshéj, elefántcsont, alabástrom, stb.), de rajta kívül egyetlen egy szín még jelen van. Legyen az vörös, fekete, zöld, sárga, lila...teljesen mindegy, de a fehér domináljon! Persze ez nem azt jelenti, hogy pusztán két elemből kell állni az ételnek, de nem ám! Kísérletezzetek bátran! Higgyétek el, nagyon sok lehetőség rejlik a fehér hozzávalókban!

A fotóval ellátott recepteket 2012. június 5. és 10. között tegyétek közzé a blogotokban.
Aki nem ír blogot, az is részt vehet a játékben, csak a receptet fotóval együtt küldje el az alábbi e-mail címre.


Ne felejtsétek el elküldeni a bejegyzés linkjét a almondcorner(kukac)gmail(pont)com e-mail címre!


18 comments:

Unknown said...

Nagyon tetszik a téma! Tényleg rengeteg lehetőség rejlik a fehérben ill. sok meglepetést is el lehet érni azzal, hogy hiányzik az étel színe. Gondolom egy enyhe sárga stich még megengedett (vajban/olajban készítve meg tud sárgulni ugye az étel). Egy tojásmentes tészta még fehérnek számít? Esetleg valaki tud kölcsönözni egy rotavapot a következő hónapra? ;)

chriesi said...

Ennek nagyon örülök! Bizony, nagyon sok a lehetőség, nekem is hirtelen egy rakás ötletem támadt. Persze, egy enyhe (de tényleg enyhe!) sárga stich megengedett és a tojásmentes tészta természetesen fehérnek számít. Ajánlom is a tojásfehérjével készült házi tésztát...;)
Hahhaha...na még csak az hiányzik! :D

duende said...

Nagyon játékos ötlet! Tetszik. :)

Unknown said...

Nagyon jó téma, már van is rá ötletem, ha minden jól megy én jövök játszani :)

chriesi said...

Gyertek, gyertek! :))

Gabah said...

Az ilyen kihívásokat szeretem! Sosem sikerült még hófehér rizottót készíteni, de most csakazértis addig fogok próbálkozni, amíg olyan nem lesz....és közben ki is találtam a színt is a tetejére! :-)
Nagyon izgi! ;-)
Gaba

Alexandra said...

Jó téma, nekem paleosként igazi kihívás, mert semmi sem igazán olyan hófehér, mint a tej. A növényi tejek, a kókusztej sem. De hát a fehérnek is sok árnyalata van, gondolom, ennyi még belefér :)

chriesi said...

@Gabah: :))) Hajráááá Gabah! Biztosan nem lehetetlen!

@Alexandra: Persze, természetesen! A fehér is igazán sokszínű! :)

Kriszta said...

Ez aztán a kiírás! Nagyon izgalmas téma. Pont a héten ettem egy hófehér ételt egy étteremben. A tányér közepén volt egy pici kis színes.

chriesi said...

Örülök, hogy neked is tetszik, kíváncsian várom, mit fogsz alkotni! :)

Katucikonyha, said...

De jó ötlet, gyönyörű ételek fognak születni!

Kata said...

Wow! imádom a fehér színt, csudajó az ötlet, gratulálok!:)

Zizi said...

Izgi téma, pláne, ha sósat készítünk. Remélem lesz időm tervezni, főzni, fotózni és indulni a játékon!

chriesi said...

@Katuci: Már alig várom, hogy lássam őket!

@Kata: Köszi, örülök, hogy tetszik az ötlet! Remélem készítesz valami finomságot!

@Zizi: Remélem, sokan lesznek merészek és készítenek valami sósat. Úgy legyen!

Linyah said...

Nah, most akkor jól értem, hogy itt először kell publikálni (a határidő után) a blogon és utána a linket elküldeni Neked, a SAD-os témát viszont a határidő előtt e-mailben kell elküldeni és majd csak később publikálni? :)

chriesi said...

@Linyah: A VKF-re június 5. és 10. között publikálod valamelyik nap a blogon és elküldöd nekem a linket. A SAD esetében pedig 15-én publikálod és küldöd el a linket. A másik csak a "blogtalanokra" érvényes, az ő esetükben mindegy, hogy ők mikor küldik, mert az ő receptjeiket majd az összefoglalóban publikálom.

IsaBella said...

Tegnap este én is elküldtem a linket, remélem, megérkezett. :)
Jó kis kihívás volt, én imádtam, még ha az étel végül nem is nyerte el a tetszésemet! :D

chriesi said...

Megkaptam, köszönöm!;)
Ó sajnálom, de azért örülök, hogy tetszett a kihívás!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...