Friday, June 1, 2012

Garnéla kókuszos-avokádós risottoval, epres mangó salsával és fűszeres kókuszhabbal

Igazából három spárgás étel volt tervben mára. Az egyiket meg is valósítottam: vékony tárkonyos omlett benne spárga, pármai sonka chips az egész frissen reszelt parmezánnal. Aztán elkezdtem tervezgetni az ebédet. Órákon keresztül fekete risotto lebegett szemeim előtt fehér spárgadarabokkal és a garnélával a tetején. De ebben a formában nem akart sehogy sem összeállni a fogás. Valahogy aztán képbe került a mangó, ami húzta maga után az epret és a chilit. Tegnap ugyanis főztem két üvegnyi mangós eperlekvárt és annyira befészkelte magát ez a két gyümölcs a fejembe, hogy még ma sem tudtam tőlük szabadulni. Viszont túl soknak tűnt mellé a spárga, úgyhogy rögvest elvesztette helyét az ebédben. Helyette avokádó és kókusztej lépett színre és azt hiszem jól tettem, hogy végül kihagytam a tavaszi zöldségek királyát ebből az egészből. Ugyanis nem akartam sem sajtot, sem vajat tenni a risottoba, így jött a kókusztej és az avokádó. Viszont zöldborsópürével is nagyon jól el tudom képzelni ugyanabben a kombinációban a risottot. A fekete szín azonban sehogy sem hagyott nyugodni, így aztán úgy gondoltam, hogy fehér kókuszhab helyett legyen inkább szürke! Így került tinthal tinta a habhoz, amit garam masalával ízesítettem.


Hozzávalók:
a risottohoz:
100 g risotto rizs (pl. carnaroli)
1 salotta
1 szál zellerszár
1 teáskanál vaj
50 ml fehérbor
500 ml hal vagy zöldség alaplé
70 ml kókusztej

1/2 avokádó
só, bors 

Egy lábosban olvasszuk fel a vajat ás adjuk hozzá a finomra reszelt salottát, zellert és a rizst. Keverjük addig míg a vaj jól bevonja a rizsszemeket. Egy másik lábosban alacsony hőfokon hagyjuk az alaplevet gyöngyözni. Öntsük fel a borral, itt állítsuk a lángot közepesre, és keverjük. Ha elfőtt a bor adjuk egy merőkanálnyi alaplevet. Szórjunk rá egy kevés sót, borsot. Ha elfőtt a leves, adjunk hozzá megint, és folytassuk ezt addig, amíg már majdnem megfőtt, ekkor adjuk hozzá a kókusztejet és főzzük még néhány percig. Keverjük bele a pürésített avokádót és ízesítsük sóval, borssal és ízlés szerint még egy-két evőkanál kókusztejjel.

az epres mangó salsához:
30 g eper
70 g mangó
1/2 chili vagy ízlés szerint
1/2 lime 
kevéske gyömbér

Az epret és mangót vágjuk apró kockákra, majd keverjük el benne a finomra vágott chilit és ízesítsük a lime levével, héjával és kevés gyömbérrel.

a fűszeres kókuszhabhoz:
50 ml hal alaplé
1 salotta
1 teáskanál vaj

1/2 teáskanál garam masala
50 ml kókusztej
50 ml tejszín

4 g tinthal tinta
só, bors


A habhoz pároljuk meg vajban a kockára vágott salottát, adjuk hozzá a garam masalát és öntsük fel hal alaplével majd főzzük felére. Adjuk hozzá a kókusztejet, tejszínt és főzzük 5-7 percig. Szűrjük le, keverjük bele a tintát és főzzük fel újra, ízesítsük és habosítsük botmixerrel. A garnélákat ízlés szerint fokhagymával és cayenni-e borssal süssük meg vaj és olívaolaj keverékében.


2 comments:

Eva said...

Nekem így első ránézésre (olvasásra) kicsit "too much" ez az ízkavalkád. Én ezt a tintás kókuszhabot biztos kihagytam volna....mondom ezt így, kóstolás nélkül. Lehet, hogy ha megkóstolom REPETÁZOK! :-)))

Hobbychef said...

Érdemes volt töprengeni, fantasztikus ételt kreáltál. Erre mondják: szem-szájnak ingere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...