Friday, September 21, 2012

Akarom, mert makaron! - könyvajánló

A makaron, azok a picike színpompás apróságok, legalább annyira hozzátartoznak Franciaországhoz, mint a baguette. Hódító útja során végre elérkezett hozzánk is, és igazi makaronlázt robbantott ki. Ez az apróság annyira megosztja az édesszájúak táborát, mint egyetlen másik sütemény sem, legalábbis hazánkban. Két fajtájtát különböztetünk meg: az egyik alapja a hideg vagy francia habcsók, míg a másik a meleg cukorszirupos verzió, vagyis az olasz habcsók. Ami a cukortartalmat illeti, nem kérdéses, hogy mindkettőben rengeteg van. Ezért aztán érdemes savanykás vagy keserű tölteléket választani.



Néhány évvel ezelőtt én is a hideg habos makaronnal kezdtem, de aztán a cukorszirupos egyértelműen levett a lábamról. És tényleg, a makaron függőséget okoz, ha finom. Mert az igazán jó makaron belseje puha, a teteje roppan és a krém se túl nehéz, se túl sok. Kóstoltam már jó néhány rettenetesen rossz makaront és olyat is, ami piskóta volt, de nem habcsók. Ha egyszer megtalálod az igazit, nincs menekvés! Jill Colonna könyvére már nagyon kíváncsi voltam, főként a töltelékek érdekeltek belőle. Maga a könyv olyan, mint egy kis ékszerdoboz, kinyitod és a makaronok elegáns, színes és édes világába csöppensz. Engem teljesen magával ragadott a hangulata. Az alaprecept rendkívüli részletességgel van megírva, úgyhogy kezdőknek tényleg tökéletes. Ha nem sikerülne elsőre, akkor próbáld meg újra! Nagyszerű még a könyv végén található táblázat, ahol különböző mennyiségű tojásfehérjékre ki van számolva a többi a hozzávaló. Így kísérletezni is könnyebb! Sőt, még mandulamentes makaronreceptet is találtok benne! Azt mondom, makaronsütére fel!
Egy biztos: Jill Colonna lelkesedése magával ragadja az olvasót és ha eddig semmi nem hozta meg kedved arra, hogy macaront süss, akkor ez a könyv megadja majd a végső lökést!


Megjelent a a T. Bálint kiadó gondozásában.

2 comments:

Raindrop said...

Gyönyörű makaronok.
Én soha nem ettem eddig makaront, és nem is igazán kívántam meg.
Viszont ha te sütnél, azt tuti eltüntetném! :)

chriesi said...

Egyszer csapunk egy makaronos találkát és akkor meglátjuk, hogy tényleg eltünted vagy sem. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...